Dracula

„Dracula este titlul unui roman scris în anul 1897 de autorul irlandez Bram Stoker. Personajul principal al romanului este contele Dracula (Graf Dracula), devenit unul dintre cei mai renumiți vampiri din literatură. Romanul a fost de mai multe ori transpus pe ecran, iar rolul contelui jucat de actori ca: Max Schreck, Christopher Lee, Bela Lugosi, Klaus Kinski și Gary Oldman.

Acțiunea romanului se petrece la sfârșitul secolului XIX în Transilvania care pe atunci făcea parte din Austro-Ungaria, azi regiunea aparține de România. Avocatul englez „Jonathan Harker” vine din Londra ca să cumpere castelul lui Dracula, dar nici un localnic nu are curaj să se apropie de casa contelui. O femeie îi dă un crucifix lui Harker, pentru a-l apăra de rele. Avocatul va fi adus de birjarul contelui. In primele zile a vizitei nu se întâmplă nimic deosebit în castel, Haker fiind rugat să nu intre în câteva încăperi. Ciudat însă i se pare englezului faptul că chipul contelui nu apare deloc în oglindă și lăcomia acestuia când vede sângele avocatului care s-a rănit la bărbierit. Acum remarcă Haker dinții lungi, ascuțiți, buzele roșii ale contelui, ca și atenționarea de a nu dormi decât în camera care este rezervată lui. Uitând de sfatul contelui adoarme într-o odaie străină și va fi trezit de trei femei frumoase cu buze roșii și dinți ascuțiți, care sunt împiedicate de conte să-l muște. Contele dă de înțeles femeilor gonindu-le, că englezul îi aparține lui. Avocatul remarcă cu groază primejdia care-l paște. In cele din urmă englezul reușește să scape cu viață fugind din castel.”

Am citit acesta carte acum doi ani, dar mi-a ramas intiparita in viata, si cred ca pentru totdeauna. Este o poveste cu vampiri, insa cu acei vampiri cu sange rece, ce nu cred in iubire, nu se inteleg cu muritorii,  greu de invinsi si slabiciuna usturoiului. Cam de aici a inceput sa i-a viata „vampirii”, chiar daca acum se gasesc romane cu aceste creaturi mistice, ei par mai umanizati, majoritatea, insa in „Dracula” pare mai mult o lupta mintala si sentimentala. Desi catea se numeste „Dracula”, nu el e in mijlocul actiunii, fiind, de fapt, dusmanul cu care razboinicii nostrii trebuie sa se confrunte. Mie cel mai mult mi-a placut dialogul, si descrierea este foarte reusita, insa replicile sunt foarte rafinate si educate, nu sunt aruncate pe hartie, sunt gandite. Stilul scriitorului scoate in evidenta mintea personajelor si calitatile lor.